Partner serwisu
Drogi i autostrady

Podkarpackie: Kiedy autostrada A4 będzie płatna?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
26-11-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Gazeta Wyborcza

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Podkarpackie: Kiedy autostrada A4 będzie płatna?
fot. GDDKiA
Kierowcy z województwa podkarpackiego mogą się cieszyć niedługimi bezpłatnymi odcinkami autostrady A4. Jednak o nadchodzącej odpłatności przypominają tablice informujące o konieczności opłacenia przejazdu. Na razie zapisy są przekreślone – pisze „Gazeta Wyborcza”.

Od ponad trzech tygodni z Krakowa do Rzeszowa można dotrzeć szybciej dzięki oddanemu odcinkowi autostrady A4 z Rzeszowa do Dębicy. Odcinek do Tarnowa wciąż jest w budowie, jednak w Tarnowie można wrócić na autostradę i dotrzeć do samej stolicy Małopolski.

Zgodnie z przyjętymi przez Ministerstwo Transportu stawkami, samochody osobowe zapłacą za przejazd 10 gr za 1 km. Drożej jest na odcinku z Katowic do Krakowa, którym zarządza Stalexport Autostrada Małopolska, gdzie za jeden przejechany kilometr trzeba zapłacić 29 gr.

Termin wprowadzenia opłat dla samochodów osobowych na Podkarpaciu nie jest jeszcze znany, o czym poinformował „Gazetę Wyborczą” Mikołaj Karpiński, rzecznik resortu transportu. Trasa z Rzeszowa do Dębicy ma 33 km. Jeżeli do czasu wprowadzenia opłat stawki pozostaną takie same, za przejazd trzeba będzie zapłacić około 3 zł.

Poza samochodami osobowymi, opłaty są pobierane od pojazdów ciężkich. Objęcie odcinka autostrady z Rzeszowa do Dębicy systemem viaTOLL dla samochodów ciężkich o masie powyżej 3,5 tony zaplanowano na połowę przyszłego roku.

Następny odcinek pozwalający skrócić podróż z Rzeszowa do Krakowa łączy Dębicę i Tarnów. Zgodnie z zapowiedziami ma on powstać pod koniec przyszłego roku. Powstał już prawie 7-kilometrowy odcinek będący częścią Rzeszowa oraz 18-kilometrowy fragment od węzła Jarosław Wschód w kierunku Przemyśla. Cała autostrada A4 w granicach województwa podkarpackiego będzie miała 167 km długości.
 

Całość artykułu

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5